Sidan uppdaterades 2022-02-07
Alla restriktioner kring allmänna sammankomster som varit kopplade till coronapandemin är nu upphävda. Det betyder att vi återigen kan ha full kapacitet i våra salonger och hälsa er välkomna som vanligt igen.
De rekommendationer som finns kvar efter den 9 februari är:
– Stanna hemma om du är sjuk med symptom som kan vara covid-19.
– Vuxna ovaccinerade rekommenderas att vidta särskilda försiktighetsåtgärder och undvika trängsel och stora folksamlingar inomhus.
Köpevillkor 2022
Från och med 1 mars återgår vi till våra ordinarie köpevillkor.
Vanliga frågor och svar
När öppnar foajén och garderoben?
Foajén öppnar en timme innan föreställningsstart och garderoben finns två trappor ner från entréplanet.
Får jag ta med mig dryck in i salongen?
Man får endast ta med dryck som har lock eller kork och inga alkoholhaltiga drycker. De alkoholhaltiga drycker som säls i caféet får inte tas med in i salongen.
Finns det rullstolshiss på Dansens Hus?
Ja det finns rullstolshiss på Dansens Hus. Vi ber er vänligen att vid användning kontakta en publikvärd då hissen kräver speciell hantering.
Med hissen kan du ta dig till cafét och salongsplan. Vi har tyvärr ingen hiss ner till garderoben.
Till vår salong på Elverket kommer du utan hiss då salong så väl som garderob och bar är i markplan.
Får jag pengar tillbaka om en föreställning blir inställd?
Ja. Vid en inställd föreställning kommer du att få ett mejl ifrån vår biljettleverantör Ticketmaster som beskriver hur det praktiskt går till att få tillbaka dina pengar. Kontrollera gärna den e-postadress som du har registrerad hos Ticketmaster så att den är aktiv och att det är en adress som du regelbundet läser.
Du kan också välja att istället sätta över beloppet på ett presentkort.
Om du har frågor kring återköp eller annat, kontakta vår kundservice på [email protected]
Har du en fråga som vi inte svarat på? Hör av dig till oss så återkopplar vi till dig så fort vi kan! Tel: 08-508 990 90 eller [email protected]