Covidinfo


Sidan uppdaterades 2021-03-04

En vår utan fysiska föreställningar
Som vi längtar efter ert förväntansfulla sorl. Men vi ser sanningen i vitögat och inser att det i dagsläget är omöjligt att träffas i våra salonger. Däremot kommer vi låta dig möta dansen på många andra sätt under våren; genom intervjuer, smygtittar i kulisserna, röster från branschen och en tête à tête med roboten Alex på Stockholms Kulturnatt.
Från den 17 maj hoppas vi att kunna släppa in ett begränsat antal publik igen.
Håll i, håll ut, och håll tummarna!

Flera av vårens planerade gästspel är framflyttade. Se nya datum på vår programsida.

SÄRSKILDA KÖPVILLKOR SÄSONGEN 2020/2021
Vi kommer att behålla våra utökade köpvillkor även under säsongen. Detta innebär att om du har en biljett till någon av våra föreställningar men känner dig sjuk, så har du möjlighet att boka om, eller byta till presentkort ända till kl 12.00 på föreställningsdagen.
Vid inställd föreställning får du alltid dina pengar tillbaka.
Vi ber också dig som känner minsta sjukdomssymptom att stanna hemma i minst två dagar efter att symptomen försvunnit.

Vi följer myndigheternas bedömningar och rekommendationer fortlöpande och har en beredskap för att agera skyndsamt vid nya direktiv från myndigheterna.

Scenkonsten tar coronapandemin på största allvar. Därför anpassar vi verksamheten för att du som publik ska kunna känna dig trygg.
Läs mer om Svensk scenkonsts arbete för säkra evenemang

Hör av dig till oss!

Vår kundservice når du på telefon tisdag-fredag kl 13.00-15.00. Telefonnumret är 08- 508 990 90. Du kan också e-posta på biljett@dansenshus.se
Tveka inte att höra av dig om du har funderingar.
Vår biljettkassa i foajén är stängd. 

Notis vid släpp av fler biljetter

Vill du få ett sms/mail om vi släpper fler biljetter? Klicka på länken nedan och fyll i din kontaktinformation så skickar vi ut en notis när vi släpper fler biljetter!

Formulär för att få en notis

Vanliga frågor och svar

Hur många biljetter säljer ni på varje föreställning?

Vad visar ni för föreställningar i vinter och under våren?

Går det att ställa sig på kö till de föreställningar som är slutsålda?

Får jag pengar tillbaka om en föreställning blir inställd?

Får jag pengar tillbaka om jag blir sjuk och måste ställa in mitt besök?

Kommer de föreställningar som ställdes in under 2020 och 2021 att visas vid ett senare tillfälle?

Har du en fråga som vi inte svarat på? Hör av dig till oss så återkopplar vi till dig så fort vi kan!
Tel: 08-508 990 90 eller biljett@dansenshus.se

Mer information

Jag förstår

ad